Nejdůležitější rady při stěhování

stehovani-praha

Najde se pravděpodobně jen minimum lidí, kteří se v životě vyhnuli stěhování do nového bytu či domu. A protože je s tím spojeno hodně zařizování a starostí má člověk nad hlavu, je to pro mnohé lidi horor. Ptáte se tedy, jak si co nejlépe ušetřit nejen čas, ale i peníze? Tak čtěte dál, najdete zde několik tipů:

Jak se vyvarovat chaosu a obejít se bez zbytečného stresu?

Stěhování předchází mnoho věcí, na které rozhodně nesmíte zapomenout. Jako první by se měla řešit změna trvalého bydliště a tím pádem také i nový občanský průkaz a doklady, kde máte starou a brzy již neplatnou adresu. O změně trvalého bydliště byste měli také zavčas informovat svého zaměstnavatele, v případě studenta, školu a v neposlední řadě také správce bytu či domu, kde jste bydleli doposud. Změna bydliště se také musí ohlásit na zdravotní pojišťovně a na České správě sociálního zabezpečení. Pokud člověk podniká, tak si musí dojít i na živnostenský a finanční úřad. V případě, že jste nezaměstnáni a vedeni na Úřadu práce, je nutné změnu co nejdříve nahlásit i tam.

Nový majitel musí také převést plyn a elektřinu a nesmí zapomenout na zrušení odběru v místě bývalého bydliště. Tuto změnu je možné převést zdarma a elektronicky.
Novou adresu musíte nahlásit i telefonním operátorům, zvlášť v případě, že platíte služby skrze složenky.  Jestli si nebudete jistí, že vám na starou adresu nepřestane chodit pošta, bylo by na místě si nechat na pobočce České Pošty veškerou korespondenci přesměrovat.
Pokud již toto máte vyřízené, je na řadě si vše dopředu promyslet, naplánovat a nejlépe sepsat i časový harmonogram!

Plánování a termín stěhování

Přestaňte pochybovat o svých organizačních schopnostech a v klidu si sedněte. Udělejte si časový harmonogram a důkladně promyslete vše, co bude potřeba udělat.

Nezapomínejte také na to, že nejen musíte vystěhovat, ale také nastěhovat a udělejte si alespoň předběžné náčrtky pokojů a rozmístění nábytku. Ušetří vám to drahocenný čas.
Nejdříve zvažte své pracovní vytížení, a pokud můžete, vezměte si volno v práci nejen na den stěhování, ale raději i na den, dva poté. Budete mít dostatek času na vybalování a nemusíte se stresovat s tím, kdy práci dokončíte. Jestliže máte malé děti, nebo neposedné domácí mazlíčky, bude nejen pro ně, ale i pro vás lepší, když jim na tu dobu zařídíte hlídání a nebudou se vám plést pod nohama.
Proměřte cesty dopravy. Může se vám totiž stát, že budete stěhovat větší postel či sedačku a na poslední chvíli zjistíte, že ji nemůžete dostat do schodů, nebo do bytu. Změřte například dveře, schody a výtah, ať včas zabráníte maléru.
Zařiďte si včas stěhováky. 5% dotázaných lidí by zvolilo stěhování za pomocí přátel a vypůjčeného auta či dodávky. Rozmyslete si ale dopředu, zda je to pro vás opravdu výhodné. Pokud se stěhujete na větší vzdálenost a budete muset jet tam i zpět hned několikrát, tak zaplatíte nemalé částky za benzín a ztratíte tím čas, který byste jinak mohli využít při vybalování. Pokud se vám nechce shánět drahé stěhovací firmy a rádi byste našli ještě i jiné řešení, jedno pro vás máme. Jmenuje se ´Teleportoo´. Teleportoo je aplikace, která umožňuje lidem novodobý způsob stěhování. Ať už potřebujete přestěhovat byt či celý dům, lidé z Teleportoo jsou schopni okamžitě věci odvézt z bodu A do bodu B. Nemusíte se přitom bát toho, s kým komunikujete a komu své věci svěřujete.

Všichni členové jsou prověřeni, prošli pohovorem a po každé provedené práci je můžete hodnotit. Kromě toho můžete, po celou dobu přemisťování, proces skrze aplikaci sledovat. Svého člověka si vyberete na základě vzdálenosti, vyhovující ceny, kapacity auta a v neposlední řadě i na základě hodnocení. Nejbližší člověk u vás může být během několika minut, nebo je možné se domluvit na příslušný termín – dle vašich přání a potřeb. Vše je rychlé, snadné a bezpečné. A co se platby týče, je možné platit jak v hotovosti, tak i platební kartou.  Aplikace je přístupná pro Android i pro iOS. Více informací naleznete také na webových stránkách www.teleportoo.cz

 

Měsíc před stěhováním?

Nejprve se vám bude zdát měsíc příprav jako spousta času, ale až v průběhu zjistíte, že to tak vůbec není. Zeptali jsme se deseti lidí na otázku, kdy s přípravami začali a 9 z nich odpovědělo, že měsíc dopředu. Jako první začněte třídit věci, které v novém bydlení budete potřebovat, od těch, které budete vyhazovat. Tím, že si všechny věci postupně přeberete, si utvoříte nejen místo, ale ušetříte i krabice, obalové materiály a v neposlední řadě hlavně vaše peníze. Až vyřadíte pár desítek věcí, nebo staré oblečení a nebudete vědět, co s tím, darujte je na charitu. Vy se zbavíte přebytečných krámů a méně šťastní věci ocení.

Po roztřízení získáte přehled o tom, kolik toho budete stěhovat a měl by následovat nákup obalového materiálu a krabic. 6 z 10 dotázaných lidí by zvolilo při stěhování raději krabice od banánů, které můžete zdarma vyfasovat v kterémkoliv supermarketu. Výhodou je, že jsou všechny stejně velké a jsou dostatečně pevné. Stejnou velikost krabic lépe naskládáte do stěhovacího auta či dodávky, zatímco krabice o různých velikostech vám dají více zabrat a kupované nemusí být tak kvalitní. Na nádobí jsou ideální plastové košíky, které zevnitř i zvenku pořádně obalíte a vycpete. Pořiďte si také dostatek obalové stěhovací folie, dá se sehnat za pár korun v každém obchodě s domácími potřebami.

Týden před stěhováním?

S balením věcí začněte nejlépe cca týden před stěhováním. Jelikož se vám při stěhování počet věcí v bytě zdvojnásobí, bude nejlepší, když si pro krabice a pytle vymezíte speciální místnost. Pořízené krabice si zvenku popište, ať víte co v nich je a do jaké místnosti poté přijdou. Pokud nevíte co s oblečením, ložním prádlem, nebo závěsy, tak nejlepším řešením jsou pevné pytle na odpadky. Oblečení zabere méně místa, než kdybyste zvolili pro přepravu kufry, nebo krabice. Knihy je nejlepší přenášet v papírových taškách, mají dobrou nosnost a budou se vám lépe přemisťovat, než v těžkých krabicích, které nemáte za co chytit. Křehké věci v krabicích viditelně označte, ať se vám po cestě nezničí. Nadměrně těžké věci vždy dopředu oznamujte přepravci!

Den před stěhováním a na co nezapomenout?

Sbalte si jako na dovolenou! To znamená nejnutnější věci, hygienu, doklady a další potřeby si sbalte do kufru či cestovní tašky a mějte ji při sobě, ať věci nemusíte dlouze hledat v krabicích. Den předem se ujistěte, že nemáte žádné potraviny v ledničce a nezapomeňte ji přes noc odmrazit. Květiny nezalévejte – udělejte to až v novém domově. A jako poslední? Ujistěte se, že máte veškeré sady klíčů od starého i nového domu u sebe. Nezapomeňte také na sklepy a garáže!

top